Staart
Uusi Aika
Itsenäisyydenkatu 39 B, 28100 Pori, Puh. 044-7300 242, tilaukset ja levikkiasiat, puh. 044-7300 250.

Maksulliseen näköislehteen pääset tästä

Uusi Aika

 

Entiseen Kehityksen Kirjapainotaloon haetaan laajennuslupaa

Brand ID:llä kaksi vaihtoehtoa: Kirjapaino jää nykyiseen paikkaansa tai siirtyy Karjarantaan

 

Nelostuote-konserni on laajentamassa merkittävästi toimintaansa Porissa. Yhtiö hakee 5000 neliön laajennuslupaa Karjarannan toimitiloilleen, joiden koko tällä hetkellä on 11 000 neliötä. Hakukäsittelyssä on parhaillaan myös 2000 neliön laajennus Porin Aittaluodossa sijaitsevaan entiseen Kehityksen Kirjapainon toimitaloon.

Nelostuote-konserniin kuuluva Brand ID Oy osti Kehityksen Kirjapainon liiketoiminnan noin vuosi sitten. Toimitusjohtaja Juha Heljakan mukaan toiminnassa on tehty paljon muutoksia ja suunta on nyt hyvä.
- Mottoni on, että saneeraus pidetään loitolla kehittämällä. Kirjapainon tuotevalikoima on laajentunut ja monipuolistunut. Pääsääntöisesti töissä on sama porukka kuin ennenkin. Toki muutama henkilö on lähtenyt, mutta olemme myös palkanneet tuotantoon, tuotekehitykseen ja myyntiin lisää väkeä.
BrandID:n tavoitteena on kehittää ja laajentaa kirjapainotoimintaa ja sen vuoksi tarvitaan myös lisää tilaa. Koko Aittaluodon toimitalossa on nykyisellään 2500 neliötä, joten toteutuessaan laajennus lähes tuplaisi tilat.
- Kirjapainon tulevaisuus on tällä hetkellä tilojen osalta avoin. Jos laajennuslupaa ei tule, on mietittävä muita vaihtoehtoja. Käytännössä toinen vaihtoehto on kirjapainon siirtyminen Karjarantaan, mutta kyllä Aittaluotoonkin jotain tuotantoa tulisi jäämään.
Juha Heljakan mukaan Karjarantaan rakennettavan ison laajennuksen päätarkoitus on saada tilaa Nelostuotteen toiselle pelilinjalle sekä varastoinnille.

Brand ID järjesti keskiviikkona ja torstaina Aittaluodon kirjapainorakennuksessa asiakkailleen suunnatun tapahtuman, jossa esiteltiin yrityksen varsin laajaan tuotevalikoimaa. Brand ID on erikoistunut teollisuustuotemerkintöihin ja liikepaikkamainontaan sekä kirjapainotoimintaan.
- Teollisuusmerkinnöistä esimerkkinä vaikkapa Sampo Rosenlewin Comia-puimurit. Yhden puimurin brändäykseen menee noin kahdeksan neliötä tarraa. Uusi trendi ovat 3D-tarrat, joita menee esimerkiksi Cargotecin tehtaille eri puolille maailmaa, Juha Heljakka kertoo.
BrandID:n kädenjälki näkyy varsin monissa porilaisten arkielämään liittyvissä asioissa ja paikoissa, kuten vaikkapa marketeissa, Porin Seudun Matkailu Oy Maisan toimitiloissa, bussien ja moottorikelkkojen kyljissä, Philipsin partakoneissa, monenlaisten yritysten yleisilmeessä ja opasteissa, jäähallin seinällä ja erilaisissa ulkomainoksissa.
- Uutta on niin sanottuun mustekalalonkerotekniikkaan perustuva tarra. Tarra on täysin liimaton ja sen kiinnittyminen perustuu mikroskooppisen pieniin imukuppeihin, joiden ansiosta se voidaan siirtää ja käyttää monta kertaa, Juha Heljakka esittelee.

Maarit Kautto

8.6.2012 07:26

Tiedotteet

Jakeluhäiriöt

SK:N KANTOALUE Jakelupäivystys
p. 0800 9 6675 (ark. 6.00-11.00, la-su 7.00-11.00)
jakelupäivystys@almamedia.fi
RAUMAN ALUEELLA
Länsi-Suomen jakelu
klo 6.00-16.00 p. 0800 398 336
TILAUSPALVELU
Merja Virtanen p. 044 7300 250
www.uusiaika-lehti.fi

Nyt kysymme

Oletko löytänyt kanttarelleja?

Kyllä Ei
Kuva: Porin sos.dem. Kunnallisjarjesto

 

Kuva: SDP Satakunta

 

Kuva: Turva

 

Kuva: Rajala